Zmiana pokoleniowa, Millenialsi, Pokolenie Z

Zmiana pokoleniowa, Millenialsi, Pokolenie Z

XIX
9 czerwca 2017

Rynek pracy – rynek konsumenta – dzisiaj i za kilka lat. Jak się zachować i jak się przygotować do kolejnych, nadchodzących szybkimi krokami zmian?

Obecnie na rynku pracy przeważającą cześć pracowników stanowią nacechowane niepewnością jutra wynikającą z życiowych i historycznych doświadczeń X oraz wychowane w duchu rozwoju i postępującej globalizacji Y. Do tego grona powoli dołączać zaczynają także zdeterminowane i nastawione na osiąganie celów „zetki” które nowinki technologiczne maja we krwi. Każde z pokoleń ma inne priorytety oraz oczekiwania. Jest to efekt odmiennych czasów w jakich się wychowali a także kultur w jakich dorastali.
To co jest kluczowe i spójne to fakt, że menedżerowie muszą przygotować się na postępującą zmianę pokoleniową i nauczyć się tworzyć dobrze funkcjonujące zespoły tworzone z „alfabetu generacji”.

Jak połączyć niepewne jutra X z pewni siebie, mającymi sprecyzowane cele i plany na przyszłość nie bojącymi się zmian i chętnie podejmującymi wyzwania Y? Jak płynnie i bez przeszkód zintegrować z nimi żyjące chwilą – tym co tu i teraz „Z”? O wyzwaniach managerów tworzących zespoły z powyższego alfabetu, o tym jacy powinni być, jakimi wartościami powinni się kierować, jaka jest kluczowa dla wielopokoleniowej komunikacji rola informacji zwrotnej i w jaki sposób pokazać że obcowanie ze sobą przedstawicieli różnych pokoleń jest wartością samą w sobie, że każde pokolenie ma swój potencjał i w jaki sposób może być wykorzystany?
W jaki sposób wykorzystać potencjał „alfabetu generacji”? Jak modyfikować i przekształcać biznes którego konsument ewaluuje?

Również ten konsument który w dniu dzisiejszym jest kilkulatkiem biegającym po podwórku ze smartphonem lub dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym – czyli przedstawiciel kolejnego pokolenia – pokolenia ALFA. Na jakich dorosłych wyrosną Nasze dzieci? Jak z biznesowego punktu widzenia powinniśmy się przygotować do ich wejścia w świat dorosłych?

O tych i innych aspektach związanych z różnorodnym/wielopokoleniowym społeczeństwem wypowiedzą się zaproszeni na Digital University eksperci.

 

ZAPRASZAMY!

 

Bilet promocyjny 150 zł brutto dostępny do 13.05.2017 do końca dnia*

Bilet promocyjny 170 zł brutto dostępny od 14.05.2017 do 31.05.2017 do końca dnia*

Cena regularna 199 zł brutto

 

* wstęp bezpłatny dla wykładowców, pracowników oraz studentów studiów I i II stopnia Szkoły Głównej Handlowej oraz dla wszystkich studentów pozostałych uczelni.

Obowiązkowa rejestracja (prosimy o kontakt z fundacją pod adresem fundacja@digitaluniversity.pl)
Studenci będą wpuszczani na aulę za okazaniem ważnej legitymacji.

 

Nie zapewniamy tłumaczeń wykładów w jęz. angielskim.

 

Współpraca z Nami i każda zakupiona wejściówka na nasze wydarzenia to cegiełka na organizację warsztatów DIGIKIDS dla wychowanków Domów Dziecka, podopiecznych Świetlic Środowiskowych oraz dzieci i młodzieży z rodzin w trudnej sytuacji ekonomicznej.

Agenda i Prelegenci

Piątek, 09 06 2017

09:00 – 09:15

Przywitanie uczestników konferencji

Jowita Michalska / Prezes Fundacji Digital University

Radosław Żuk / Dyrektor Centrum Kariery i Relacji z Absolwentami, SGH Fundacji Digital University

WYWIAD WIDEO

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

09:15 – 09:30

„Dlaczego Millenialsi nie kupują diamentów? Kanapki z awokado, FOMO i problemy z Instagrama”

Maria Belka/Prezeska Bit Evil

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

09:30 – 10:00

„Technoparanoja nam nie grozi”

Karolina Małagocka / Regionalna Dyrektor Marketingu F-Secure

Czego się nie boja a komu nie ufają millenialsi i nastolatki, czyli większość która dziś tworzy rynek jutra. Internauci od urodzenia, z DNA zapisanym w bajtach, inaczej niż poprzednie pokolenia traktują informacje o sobie i informacje w ogóle. Zawieszeni w świecie post prawdy i post prywatności nie dzielą już rzeczywistości na wirtualną i realną, obie są dla nich równie realistyczne. Podczas prezentacji zostaną przedstawione wyniki badań dążących do odpowiedzi na pytanie czy więcej wśród nich jest pragmatyków chcących swoją prywatność wymieniać za konkretne korzyści czy fanatyków dążących do nadregulacji w kwestii informacji o sobie oraz jak te postawy wpływają na udostępnianie newsów, z których cześć to zwyczajne fake-news.

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

10:00 – 10:30

„Millenial-friendly brands, czyli mały krok dla Millenialsa ale wielki skok dla marki”

Katarzyna Czuchaj-Łagód /Współzałożycielka i Dyrektor Zarządzająca, Mobile Institute

O Millenialsach mówi się różnie. Media i eksperci raz chwalą młodych za ich kreatywność, niepokorność i chęć doświadczania „tu i teraz”, a raz ganią za łapczywą konsumpcję, postawę YOLO i wygórowane ambicje. A jak jest naprawdę? Najlepiej spytać samych Millenialsów i porównać jak wypadają w stosunku do „starszaków”. Zobaczmy wspólnie jakie mają pasje i oczekiwania wobec życia, jak i co kupują, skąd czerpią informacje o markach i produktach, jakie promocje do nich przemawiają i czy faktycznie wymagają od biznesu więcej.

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

10:30 – 11:00

„W jaki sposób zmiany pokoleniowe wpływają na kulturę organizacji?”

Dr hab. Rafał Mrówka / Prof. SGH, Katedra Zarządzania

Kultury organizacyjne zawsze zmieniały się pod wpływem nowych pokoleń pracowników. Zmiany wywoływane pod wpływem pokolenia Y i Z wydają się jednak (jak wszystko w XXI wieku) szybsze i głębsze. Współczesne organizacje chcąc stać się atrakcyjnym miejscem pracy dla pokoleń młodych innowatorów muszą nie tylko zmienić styl komunikacji i współpracy, nie tylko zmienić podejście do hierarchii organizacyjnych, nie tylko uelastycznić struktury, ale także ponadprzeciętnie dbać o tzw. work-life balance pracowników oraz przede wszystkim i co najmniej oczywiste przeformułowywać swoje cele strategiczne inaczej budując relacje z otoczeniem. Nagrodą za to wcale nie jest pełna lojalność, ale wspólnota interesów, która pozwala dłużej i efektywniej korzystać z potencjału millenialsów oraz budować przewagę konkurencyjną w oparciu o kulturę organizacyjną. W jakim kierunku i jak dokonać transformacji własnej kultury – to także będzie przedmiotem prezentacji.

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

11:00 – 11:30

„Opowieści menadżera z pogranicza pokoleń”

Łukasz Palczak/ Director Brand Activation,Adidas

O pokoleniu Y i Z napisano już bardzo dużo. W sieci znajdziemy, opinie naukowców, badania, setki artykułów od Harvard Business Review po Pudelka. Na podstawie tych informacji można stworzyć dość szczegółowy obraz Millenialsa/Zetki. Na tej podstawie można stworzyć idealnego szefa, markę, produkt. Pewnie tak, pozostaje tylko pytanie: Jak? Jestem menadżerem z pogranicza pokoleń. Rocznik ‘81. W adidasie spędziłem całą swoją karierę zawodową. Na moich oczach globalny gigant w pośpiechu zmieniał strategię marketingową i swoich menadżerów, żeby dostosować się do potrzeb pokolenia Y. Udało się w ostatnim momencie, jeszcze parę lat bez tych zmian a marka adidas pozostałaby nostalgicznym symbolem „starych dobrych czasów”. W czasie zmian byłem tworzywem, twórcą i obserwatorem. W mojej prezentacji opowiem o najciekawszych przykładach zmian i jak wpływały one na mnie jako szefa zespołu, którego sukces zależy od „lajka” millenialsa lub Zetki. Opowiadanie będzie ekstremalnie praktyczne i subiektywne.

RELACJA FOTO

11:30 – 12:00

„Storyofmajlajf”

Wszyscy mamy profile na fejsie i wydaje się nam, że jesteśmy na bieżąco. Tymczasem całe spektrum zjawisk i insightów pozostaje poza naszym zasięgiem. Młodzi kryją się w zamkniętych facebookowych grupach, o których istnieniu trzeba się dowiedzieć, a o członkostwo poprosić. Pokażemy dlaczego warto tam zajrzeć, jakie insighty o młodych się w nich kryją i co ich naprawdę angażuje.

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

12:00 – 12:30

„Starzy i nowi kosmici, czyli jak komunikować się z generacjami Z i Alfa?”

Profile osobowościowe kolejnych generacji to przestrzeń gorących komentarzy socjologów i marketingowców. Ich diagnozy mają potencjał miliardów dolarów. Millenialsi, Pokolenie Z, Pokolenie Alfa – coraz bardziej technologiczni i wolni społecznie, coraz mniej relacyjni i ufni… Generalizowanie? A może demonizowanie i przesadne projektowanie rzeczywistości? Jak zmiany pokoleniowe determinują strategie komunikacyjne idei i marek w social mediach? Jakim obszarem komunikacji jest i będzie dla nich Facebook czy YouTube? Jakim nowym regułom gry muszą się podporządkować specjaliści od komunikacji?

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

PRZERWA 12:30 – 13:30

14:30 – 15:00

„Uwaga zmiana – Millenialsi w firmie!”

Dorota Grudzień-Molenda / Właściciel, Leadership Discovery Strategies

Zapewne wielu z Państwa słyszało o zjawisku zwanym efektem motyla – które obrazuje wpływ pozornie nieistotnych zachowań czy sytuacji na te, które mają potężny zasięg i wywołują nieodwracalne zmiany. Istotą tego zjawiska jest „masowość” występowania. Wg. raportu Merrill Lynch do 2025 r. Millenialsi będą stanowić aż 75% światowej grupy osób aktywnych zawodowo. To oznacza, że obecne zachowania i postawy tego pokolenia zaczynają mieć istotny wpływ na sposoby zarządzania firmami i ich konkurowania m.in. na rynku pracy.

Co zatem Ci młodzi ludzie ze sobą wnoszą do firmy i jak ją zmieniają? Czego oczekują i co stanowi dla nich o atrakcyjności miejsca pracy? Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy? I jaki ma z tym związek efekt motyla? O tym będzie moja prezentacja. Zapraszam.

WYWIAD WIDEO

WIDEO Z WYKŁADU

RELACJA FOTO

15:00 – 15:30

„Rocznik 1999 czyli pełnoletni konsument. Jak komunikować się z Pokoleniem Z?”

Założyciel platformy społecznościowej dla influencerów zrzeszających najaktywniejszych przedstawicieli Pokolenia Z i Millenialsów opowie o tym, jak przekonał do współpracy kilkadziesiąt wschodzących gwiazd blogosfery i YouTube, zdobył klientów takich jak Allegro, Samsung czy Ubisoft oraz dlaczego 150.000 osób otagowalo swoje zdjęcia hasztagiem #DDOB i #DDOBINSTA na Instagramie.

RELACJA FOTO

Zapraszamy serdecznie!

To już trzeci rok Digital University. Za nami mnóstwo inspirujących wykładów, paneli, warsztatów i dyskusji czy case studies. „Ogromna dawka wiedzy podana w przystępny i ciekawy sposób” – tak mówią nasi stali słuchacze, którzy przychodzą na nasze wykłady od dawna i dzielą się tym entuzjazmem z innymi. Dzięki temu Digital University ma już ponad 5000 słuchaczy!

Fotorelacja z wykładów

Lokalizacja

Patronat

Partnerzy

Patroni medialni

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Konferencje Program Digital University łączy w sobie operacyjny know-how, studia najlepszych pionierskich przypadków oraz praktykę liderów branży i wiedzę akademicką. ZJAZDY
Nasza fundacja Rozwijamy zdolności innowacyjne w organizacjach i pokazujemy możliwe ścieżki rozwoju ich obszarów i ich biznesu w świecie zdominowanym przez technologię. O NAS
Na blogu Rozwijamy zdolności innowacyjne w organizacjach i pokazujemy możliwe ścieżki rozwoju ich obszarów i ich biznesu w świecie zdominowanym przez technologię. BLOG
Edukacja Wszystkich prelegentów Digital University łączy pasja dla innowacyjności i potrzeba dzielenia się świeżą, unikalną wiedzą. PRELEGENCI
Nasza fundacja Rozwijamy zdolności innowacyjne w organizacjach i pokazujemy możliwe ścieżki rozwoju ich obszarów i ich biznesu w świecie zdominowanym przez technologię. O NAS
digital-dev_mosaic-b_